Mijn plekje! - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu Mijn plekje! - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu

Mijn plekje!

Blijf op de hoogte en volg

29 Maart 2013 | Duitsland, Schwäbisch Hall

En dan kan je weer 2 weken van mijn verblijf aftellen. Vorige week in totaal 3 dagen gewerkt. Niet zo heel veel, maar dat is meestal ook niet als je in 1 week 6 dagen werkt! Ik heb woensdag, donderdag en vrijdag gewerkt! Vrijdag moest ik tot 20:00 uur. Ik had mijn sportspullen mee genomen na de pauze, zodat ik meteen vanuit het werk naar de sporthal kon lopen. Gelukkig was het om 19:45 uur rustig en mocht ik gaan. Ik ben heel snel naar de sporthal gelopen en stond om 20:05 uur omgekleed in de sporthal. Toen heb ik nog een fijne avond kunnen sporten! Daarna lekker mee pizza eten. Echt een heel leuk restaurant. Zo’n echte Italiaanse meneer! Een dikke pizzabuik, lang en zo’n mega grappig accent! Hij is heel vriendelijk en ook kun je af en toe over de prijs discussiëren! Haha. Natuurlijk zijn de mensen waar ik mee mee ga ook heel erg gezellig! Ze betrekken me bij het gesprek en vragen of ik dingen begrijp als ze terug vallen in het snelle, dialect Duits, Hahaha. En als dat niet zo is, leggen ze mij alles nog even in het Hoogduits uit! Ze houden echt rekening met mij! Natuurlijk zijn ze ook geïnteresseerd in de Nederlandse taal. De meeste die altijd mee pizza gaan eten, zijn leraren of leraressen. Dus ze vinden het leuk om dingen te vergelijken met Nederland.

Nouja, daarna had ik een lekker lang weekend. Zaterdag werd ik opgehaald door Rico en heb ik het weekend bij Yvonne en Rico doorgebracht. Zaterdagmiddag mee gegaan met een kinderfeestje waar de kleine van Yvonne heen moest. Erg fijn om even een andere omgeving te zien als mijn eigen huisje, het werk of het huis van Yvonne!

Maandag weer naar huis gegaan en dinsdag moest ik weer beginnen met werken. Ik had van 12:00 tot 15:00 uur pauze, dus ben ik even naar de stad gegaan. 2 nieuwe Duitse boeken gehaald. Het is echt makkelijk ze te lezen, ik lees ze intussen net zo snel als een Nederlands boek.
Het is hier vakantie. Dus een aantal kinderen zijn naar huis en blijven deze vakantie ook thuis. Hier duurt de vakantie 2 weken. Dus er zit er op dit moment al een weekje op. Het paasweekend, komend weekend dus, hebben we hoogstwaarschijnlijk maar 4 van de 12 kinderen op de groep. De rest is allemaal naar huis. Gelukkig ben ik vrij, want mijn liefste komt hierheen! ;-)
Ik kijk er heel erg naar uit!

Mijn afgelopen weekje was erg leuk. Ik heb een avond dienst gedraaid en vandaag eieren gekleurd voor Pasen! Een heerlijk weekje, ik ben hier helemaal op mijn plek!

Ik kijk uit naar dit weekend, en jullie zullen ook snel weer een verslagje zien verschijnen!

Btw, leuk om de reacties op mijn vorige verslagen terug te lezen! :-)

Heel veel liefs vanuit hier!!

  • 29 Maart 2013 - 20:56

    Ester:

    Hi Tania,

    Zo te lezen vermaak jij je wel daar! Leuk om te lezen :)
    Heeel veel plezier dit weekend met je lieve vriendje!

    Liefs, Ester

  • 30 Maart 2013 - 00:29

    Sietske:

    Heeee Taan!

    Super leuk om alle berichten/verhalen van jou te lezen. Zo te horen
    bevalt het goed en heb je het naar je zin!
    Geniet nog maar lekker daar een veel plezier en succes nog
    daar in Dld! Want wat gaat het nu al snel met de tijd, voor je het weet is dat half
    jaartje al weer om denk ik. Oh ja en natuurlijk heb jij extra leuke dagen van het weekend nu
    je vriendje langskomt haha!
    Dus ik zou zeggen: een heel fijn weekend en dit was even mijn kort berichtje
    vanuit het koude asten..

    xx sietske

  • 09 April 2013 - 09:16

    Oma ( Agnes):

    Goedemorgen meissie,
    Ik wil toch even gedag zeggen ook al heb ik t keidruk. Ik hoorde van papa en mama dat je een fijn paasweekeind hebt gehad, samen met Wouter das toch leuk he.
    En afgelopen weekeind was je bij Ivon en dat was natuurlijk ook gezellig.. Je ziet wel ik hou t allemaal wel een beetje bij.
    Die 2 ouders van jou zijn mijn steun en toeverlaat nu en ze steunen mij waar ze kunnen. ik laat van de week nog van me horen hoe t is gegaan. hou je taai lieve schat en je hoort nog van mij. dikke kus Oma

    ben trots op je

  • 13 April 2013 - 09:11

    Oma ( Agnes):

    Dank je wel lieve schat ,wat een leuke verrassing. Luna werd helemaal gek toen die ballon uit de doos kwam pakt ze iedere keer dat touwtje en als ze dan loslaat gaat de ballon omhoog, snapt ze niks van.
    Dank je wel ook voor de leuke foto. dikke kus Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 7042

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Duitsland!

Landen bezocht: