Winter wonderland! - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu Winter wonderland! - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu

Winter wonderland!

Blijf op de hoogte en volg

07 Februari 2013 | Duitsland, Schwäbisch Hall

Zoo. Het is wel echt wennen aan de tijden die ze hier maken. Ik ben tot nu toe elke dag dat ik gewerkt hebt, 's avonds helemaal uitgeput geweest! Is ook niet gek, je maakt hier 10 uur op een dag en dat is in Nederland zeker niet zo!
Er zijn veel zieken hier dus we staan bijna elke dag ook nog zo af en toe onderbezet. Daarom kunnen ze mij niet altijd alles laten zien.
Ik heb gisteren voor de eerste keer mee gekeken met het 's morgens omkleden en 's avonds met het naar bed brengen. Dus dat is wel fijn, dan weet ik dat ik 's morgens iets kan doen. De eerste dagen mocht ik nog niet mee de badkamer in voor de privacy van de kinderen. Nu wordt ik daar ook ingewerkt! Het gaat er wel heel anders als in Nederland. In Nederland wordt er gewerkt met rolkrukken zodat je op de goede hoogte zit en je niet je rug overbelast. Hier in Duitsland heb je helemaal geen rolkrukken en moet je alles staand of op je hurken doen! Dat is voor mij wel heel erg wennen!
Het was de eerste dagen ook wel heel erg wennen dat de kinderen niet konden praten. Maar daar ben ik nou wel aan gewend. De collega's laten mij gebaren zien en vertellen erbij wat dat is. Ook de gebaren die de kinderen gebruiken. Dat is wel superfijn.

Op dit moment heeft het al 2 dagen gesneeuwd. Het is hier een soort winterwonderland geworden! Ik heb foto's dus die staan hier ook bij.

Vanavond moet ik tot 9 uur werken. Dus een nog langere dag dan ik al heb gehad. Het is hier normaal dat je 9 uur, 9,5 uur of zelfs 11 uur op een dag werkt!

Vanmiddag gaan er een aantal kinderen terug naar school! Ze mogen verkleed want het is hier Carnaval. Gelukkig wordt dit niet zo groot gevierd. De andere collega, Tania, heeft glitter gekocht voor in het haar. Hopelijk is het niet echt de bedoeling dat wij als medewerkers ook verkleed moeten komen, want ik heb geen carnavalskleren bij!
Het thema hier is Harry Potter.

Dat was het eigenlijk zo'n beetje!
Jullie horen snel weer van mij!! :)

  • 07 Februari 2013 - 10:50

    Mirjam:

    Hey Meisje,

    Wat leuk om weer een verhaaltje van je te lezen..
    Ik zie dat je hard moet werken, maar dat is ook wel leuk werk om te doen, tenminste dat haal ik wel uit je verhaal :).. Super leuk om zo de dingen te lezen die je allemaal doet..

    We skypen snel!

    xx Mir

  • 07 Februari 2013 - 10:55

    Twan&Diana:

    Hee durske
    De fotos zien er mooi uit maar bij ons ligt ook een beetje,ik zie wel nu kun je een trui breien heb je ook zo af, ik had wel gedacht dat ze daar t luxe nog niet hebben wat wij in nederland hebben,gelukkig heb je t goed naar je zin, totziens gr van ons Twan&Diana en natuurlijk onze kindjes

  • 07 Februari 2013 - 17:58

    Pap En Mam:

    Hoihoi,

    Moooooi dan kun je sneeuwballen gooien, pop bouwen, sleeen, skien, slibberen maaaaar vooral glùhwein drinken.
    Ik zie het al je zit daar helemaal op je plek en hebt het naar je zin.

    Groetjes Pap en Mam.

  • 09 Februari 2013 - 10:08

    Oma ( Agnes):

    Tania, wat fijn om al die blije verhalen te lezen. ik ben nog steeds super trots op je. je appartementje staat ook in een leuk stadje en in een prachtige omgeving en dat is toch mooi meegenomen.(heb ik nagekeken op internet) kun je daar ook carnaval vieren?
    dikke knuffel en kus van mij en geniet ervan. Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 7034

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Duitsland!

Landen bezocht: