Mijn eerste lange dag! - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu Mijn eerste lange dag! - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu

Mijn eerste lange dag!

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2013 | Duitsland, Schwäbisch Hall

Vannacht heb ik gelukkig een goede nacht gehad. Ik heb lekker geslapen en vanmorgen lekker lang uitgeslapen. Ik hoefde pas om 12 uur te beginnen en was om 8 uur klaar. Toen heb ik nog wat gebeld met pap en mam en natuurlijk mijn Wouter!
Superleuk om al jullie reacties te lezen!
Ja mijn kamer is inderdaad vrij groot. 40m2 heb ik ongeveer. Gelukkig mijn eigen badkamertje en keukentje. Als ik dat had moeten delen, had er 's morgens voor 7 uur een lange wachtrij gestaan. Haha.
Ik zal hierbij mijn eerste gebreide creatie op internet zetten. Ik ben er superblij mee en natuurlijk ook best wel een beetje trots op!
Dinsdag ben ik vrij. Hopelijk heb ik de gezamenlijke ruimte hier dan gevonden of wat mensen die bij mij in hetzelfde gebouw zitten. Anders weet ik echt nog niet wat ik moet gaan doen.
Vandaag op stage was erg leuk! Ik moest om 12 uur beginnen en toen was er een nieuw gezicht voor mij. Een meisje was gisteren bij haar ouders en was vanmorgen terug gekomen.
Ik kon middageten mee eten op stage. Tussen de middag eten ze altijd warm en 's avonds eten ze brood. Dat is echt een beetje wennen voor mij. Na het eten hebben de kinderen pauze. Iedereen gaat dan naar zijn eigen kamer en blijven daar een halfuur tot driekwartier. Ik ben toen met een collega, Viktor, even naar buiten gegaan. Hij moest roken en dan kon ik even een frisse neus gaan halen. Hij had zo'n ideaal beeld van Nederland in zijn hoofd. Amsterdam bezet half nederland, drugs zijn makkelijk te koop en iedereen heeft een fiets! Haha.
Hij stond er dus ook van te kijken dat ik nog nooit in Amsterdam geweest ben en dat ik er nog zo'n 2,5 tot 3 uur vanaf woon! Toen ik vertelde dat wij altijd op stap gaan met de fiets en dat drugs inderdaad heel makkelijk te krijgen zijn, moest hij lachen omdat het beeld gewoon werkelijk klopt!
Hij komt altijd met de bus naar het werk, dus als er niemand hier in de buurt is om mee op te trekken, vraag ik of hij mij het 1 en ander wil laten zien. Hij is opgegroeid in de stad!
Verder zijn we vandaag met 6 jongens naar een speeltuin gegaan in de buurt. We zijn wel snel weer naar huis gegaan omdat het koud was en het sneeuwde. Gelukkig geen sneeuw dat bleef liggen.
Eenmaal thuis, heb ik samen met een andere collega, Claudi, het avondeten klaar gemaakt. Ze hadden zo'n leuke broodsnijder. Dat is zo'n apparaat waarmee ze bij de slager het vlees snijden. Alleen moet je hierbij het mes handmatig draaien. Was echt grappig!
Verder komt er zo op de eerste dagen zoveel op je af. Dat je hoofd vol zit wanneer er veel dingen worden uitgelegd!

Viktor zei dat 1 jongen, die autisme heeft, niet snel naar een nieuweling toe trekt. Toen we vandaag televisie keken met z'n alle, ging hij boven op iemand anders zitten omdat hij langs mij wilde zitten. Viktor had dat nog nooit eerder mee gemaakt! Was zeker leuk om te horen. Ook Claudi vertelde tijdens het klaarmaken van het eten dat ze vond dat ik het goed deed, ook qua spraak, ik kon me goed verstaanbaar maken en als ik iets niet snapte dan zei ik dat en kinderen lieten mij dingen zien en legde dingen uit. Ze vind mij precies bij deze groep kinderen passen en ook binnen het team.
Op 21 februari heb ik de eerste teambespreking. Ik ben heel benieuwd naar deze bespreking.

Nou, ik ga slapen. Morgen moet ik weer om 7 uur beginnen en om 9 uur pauze. Dan moet ik nog van alles regelen met de papieren, en natuurlijk naar mijn klasje in Nederland bellen om mijn kamer te laten zien! Om 12 uur moet ik weer beginnen tot half 8.

Weltrusten en tot snel!

  • 04 Februari 2013 - 10:04

    Agnes (oma):

    Goede morgen meissie,
    fijn om te horen dat het goed gaat,kijk elke keer of je alweer wat nieuws hebt geschreven.ik ben enorm trots op je.

  • 04 Februari 2013 - 14:39

    Ardi:

    Ha Tania

    Fijn dat die lange dag zo goed gegaan is.
    Geniet er van

    Gr. Peter en Ardi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 7079

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Duitsland!

Landen bezocht: