Halloooo allemaal!! - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu Halloooo allemaal!! - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu

Halloooo allemaal!!

Blijf op de hoogte en volg

20 Mei 2013 | Duitsland, Schwäbisch Hall

Ik weet het, jullie hebben lang moeten wachten op een nieuw reisverslag! Het gaat nog steeds heeel erg goed met mij!!

En met jullie??

Nouja, ik wilde eigenlijk stiekem een beetje wachten met het reisverslag typen omdat ik het lange weekend van 9 tot en met 12 mei in Nederland ben geweest!
En omdat het allemaal een verrassing was voor Wouter, voor zijn verjaardag!!, wilde ik dat natuurlijk niet verraden! Ik heb echt 3 weken staan springen om weer eventjes naar Nederland te komen en even in mijn vertrouwde omgeving te zijn! Al is het hier heel erg leuk! Ik heb een buurmeisje dat kind aan huis is en we zijn vrijwel elke dag/avond bij elkaar!

De week voordat ik ging, hebben we erg veel gebbq’d! Wat natuurlijk elke keer erg gezellig was! Het voor mezelf houden was natuurlijk erg moeilijk! Wel had mama een paar weken geleden al een afspraak gemaakt bij de kapper. Ik durf hier in Duitsland niet te gaan omdat ik niet weet hoe ik dat moet uitleggen!! Haha.. en wat is er dan ook handiger om dan in Nederland naar de kapper te gaan! 

Nouja even een beschrijving:

Op donderdag 9 mei ben ik met Yvonne en Rico mee naar Nederland gereden. Natuurlijk zeker moeilijk omdat Wouter kon whatsappen. En bij de grens moet je je internet uitzetten. Dus wat moet je dan als smoesje bedenken! Uiteindelijk is dat allemaal gelukt. Oooh wat was het fijn om weer even in een bekende omgeving te rijden!! En toen we eenmaal bij Venlo waren, kon ik niet meer wachten om thuis te zijn! Thuis eerst een bakje koffie gedronken en van alles gekletst met mama en papa! Daarna die ouders van Wouter gebeld en ze zouden langs komen! Na een halfuurtje kwam ook Wouter met z’n ouders bij ons! Wat was hij verrast toen hij me zag! Echt superleuk!

Die avond hebben we lekker met z’n alle gebbq’d. Daarna zijn Wouter en ik huizenbezoekjes gaan doen! Bij zijn zus en zijn broer! ’s Avonds om half 11 was ik helemaal doood op!

Op vrijdag hebben we inkopen gedaan. De mensen waar ik hier mee omga, hadden gevraagd of ik wat dingen uit Nederland mee wilde nemen! Onder andere, sourz, zure matjes, appenkoppen, vruchtenhagel en bubblicious kauwgom! Haha. Die heb ik dus ook voor ze ingekocht!

’s Middags zijn we naar oma gegaan om ook bij haar het nieuwe huisje te gaan bekijken! Wat een mooi huisje. En zo lekker dicht bij de stad! Een kwartiertje lopen. Dat lieten Tirza, Wouter en ik dus ook niet een onbenut. We zijn dan ook naar de stad gelopen. Daar een leuk jurkje gekocht. We zijn allemaal goed geslaagd! En natuurlijk op de terugweg nog even een frikandel speciaal gehaald omdat ik dat toch wel beetje vermist heb!

De volgende dag was Wouter jarig!! :D
En had ik een afspraak bij de kapper. ’s Morgens zijn we naar de kas gegaan waar ik werk en hebben daar gezellig even gekletst en rond gelopen en zo af en toe toch wel een beetje geholpen. Daarna zijn Yvonne en Rico terug gereden naar Duitsland. Toen we van het werk dan weer terug kwamen, snel iets gegeten en had ik een afspraak bij de kapper. Na de kapper nog snel rond gekeken voor een cadeautje voor Wouter want ik wist het echt niet! Toch nog iets gevonden. En daarna snel klaarmaken om bij Wouter te gaan eten. ’s Avonds kwamen zijn peetoom en tante nog en zijn broer en zus. En mijn papa en mama. Een gezellig feestje gehad. En de volgende dag konden we gelukkig ook lekker uitslapen!

De volgende dag nog voor Moederdag bij Wouter gebruncht met z’n alle! En helaas, het idee dat ik had voor Moederdag kon niet doorgaan. Dus wij hadden niks. Maar als oplossing vieren we 9 juni Vaderdag en Moederdag in 1 keer want dan zijn papa en mama bij mij op bezoek!

Nouja, toen ik thuis kwam nog even geknuffeld met papa en mama en mijn spulletjes gepakt. En daarna zijn we aangereden naar Venlo omdat ik daar met de trein naar Duitsland zou vertrekken.
Na ongeveer 6,5 uur reizen was ik eindelijk weer in mijn huisje!

De volgende dag werken was echt heel raar. Maar na een paar dagen zit je weer helemaal in dat ritme. En is dat niet meer zo raar. We hebben weer een paar leuke dagen gehad met de kinderen.
Na vandaag hebben de kinderen hier 2 weken pinkstervakantie. Dus dat worden ook 2 leuke weken omdat we goed bezet zijn en weinig kinderen hebben.


Nouja, veel meer heb ik eigenlijk niet meer te typen. Dus houd ik het hierbij!

Tot snel!!

Liefs Tania

  • 24 Mei 2013 - 13:25

    Oma ( Agnes):

    Wat fijn dat je weer helemaal in je werkritme zit en dat je de draad weer zo goed kan oppakken.
    Ik was ook zo nieuwsgierig wat je van mijn huisje zou vinden en gelukkig vond je het leuk.
    Inmiddels heeft Tirza ook hier geslapen omdat ze een test moest maken hier in eindhoven, ze had geslapen als een blok zei ze. smorgens hebben we samen ontbeten en heb ik haar naar de school gebracht waar ze de test moest doen. en nu moet ik naar de kapper sorry schat schrijf je later wel weer.

  • 04 Juni 2013 - 12:20

    Wouter:

    Nog drie nachtjes slapen :D x

  • 08 Juni 2013 - 19:28

    Oma ( Agnes):

    Hoi hoi meisje, gezellig zeker nu je de hele familie om je heen hebt. Ik kon niet slapen gisteravond want hier was onze Guus zich aan het druk maken in het PSV stadion, maar was ook wel gezellig kon woordelijk verstaan wat hij aan t zingen was. vanavond en morgen ook nog maar das nie erg wel gezellig zo,n drukte het staat hier vol auto,s bij mij in de straat. jullie gaan zeker lekker eten vanavond.
    Ik ben er net achter gekomen dat mijn kinderen allemaal op pad zijn dit weekend. Tante Erie zit in Italie met het koor, Tante Mieke in Drome in Frankrijk met de cursusgenoten en Papa & Mama bij jou in Duitsland, wat een wereldreizigers he. Wouter en Papa hadden voor mij een kastje opgehaald (de schatten) dat wil ik opknappen, maar er moet eerst nog een bureau bij komen ongeveer van dezelfde soort en vorm. Maar dat komt goed. Ik hoop dat jullie een geweldig weekend hebben aan het weer zal het niet liggen, ik denk dat het daar ook wel mooi is. Nou meissie dat was het weer dikke kus voor jullie allemaal en geniet jullie weekend. kus oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 7032

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Duitsland!

Landen bezocht: