Weer een week voorbij. - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij. - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij.

Blijf op de hoogte en volg

17 Maart 2013 | Duitsland, Schwäbisch Hall

Zoo, een erg drukke week achter de rug. Ik heb in totaal 6 dagen gewerkt! Dat is ongeveer 55 tot 60 uur deze week. Erg druk en erg vermoeiend.
Deze week ook mijn eerste late dienst gedraaid samen met een vaste kracht. Ik moest een meisje van ongeveer mijn leeftijd naar bed doen en daar had ze niet zo heel veel zin in. Zoals ze bij mij in veel dingen geen zin heeft. Ze maakt er dan een theatervoorstelling van. Ze wordt boos en beweegt zo dat je haar tanden bijvoorbeeld niet kan gaan na poetsen. Nou ja, ze probeert gewoon uit hoever ze kan gaan. En dat vind ik allemaal heel leuk en aardig en blijf daar rustig onder. Maar als je dat vanaf ’s middags 13:30/14:00 uur moet doorstaan, tot ’s avonds bij het naar bed gaan. Is de grens ergens toch wel bereikt. Dat is wel erg lastig af en toe. Want ik vind het moeilijk hoe ik die grens aan moet geven. Als je boos wordt, staat ze te lachen want dat vind ze leuk en als je op haar reageert ook. En als je haar negeert, gaat ze uiteindelijk nog niet slapen. En om haar elke keer als ze zo is in haar kamer op te sluiten vind ik ook niet echt de oplossing. Hierdoor worden de dagen erg lang en ben ik ’s avonds echt helemaal dood op als ik thuis kom. Maar het is en blijft heel leuk, want ik merk toch wel steeds meer aan haar dat ze dingen van mij accepteert. Ze maakt nu bijvoorbeeld geen theater meer bij het na poetsen van haar tanden. Ze weet dat andere medewerkers het niet van mij overnemen en dat ze het uiteindelijk met mij zal moeten doen. Erg fijn om dit ook aan haar te merken!!

Vanavond moet ik nog tot 19:30 uur werken, ik heb nu pauze, en dan heb ik 2 daagjes vrij. Dus dan kan ik bijslapen en mijn eigen dingetjes doen.

Gisteren een kamer van een jongetje schoon kunnen maken na de pauze. We hebben hier kinderen die ’s nachts of na de middagpauze hun ontlasting in hun kamer hebben uitgesmeerd. Erg smakelijk. Maargoed.. ook dit moet opgedaan worden! Helaas is opdoen alleen niet voldoende want de geur is ook niet heel makkelijk te verdrijven.
De kinderen die dit ’s nachts doen, slapen met een pak die bij de enkels en polsen met taillereepjes dicht worden gebonden, zodat ze hun arm niet in het pak kunnen krijgen of niet in de broekspijp. Achter op de rug zit een ritssluiting en ook deze wordt vast gemaakt met een taillereepje. In dit pak dragen ze ’s nachts dus ook een luier. Erg jammer, want het zijn 2 kinderen die heel goed zindelijk zijn!

Ik heb sinds een kleine 2 weken overal bultjes op mijn lichaam zitten. In het begin vond ik dit voor mezelf niet zo erg, ik kraste ze alleen kapot. Ik kreeg er steeds meer en toen ben ik er toch maar mee naar de dokter gegaan. Die luisterde bijna niet naar mij en alle kenmerken die ik zei had ze wel een antwoord op. Ze liet me zelfs af en toe niet uitpraten. Heel irritant als je in een andere taal je probleem moet uitleggen. Toen een jongentje op stage ook onverklaarbare bultjes op zijn lichaam kreeg, dezelfde als mij, wilde ik toch heel zeker weten dat dit niet van mij af kwam. Dat ik het niet over had gedragen. Ik ben toen naar een andere huisarts geweest in de stad. Die schreef dingen op en vroeg dingen, liet me uitpraten en keek goed naar wat het probleem was. Hij zei dat hij zich nog geen zorgen maakte. Het was niet van een insect of beestjes, een allergie ook niet en een huidaandoening ook niet. Het was niet overdraagbaar, gelukkig! Dus tot nu toe heb ik er nog geen nieuwe bultjes bij gekregen en de andere probeer ik met een zalf tegen de jeuk af te blijven en weg te laten gaan. Hopelijk krijg ik er ook geen nieuwe meer bij! Ik vind het wel weer genoeg geweest met dat gejeuk!!

Echt heel veel meer heb ik deze week niet mee gemaakt!

Jullie zien volgende week mijn nieuwe verslag verschijnen, van mijn nieuwe werkweek!

Veel liefs aan iedereen!

  • 20 Maart 2013 - 07:13

    Meike:

    Hee Tania,

    leuk om je verhalen te lezen!
    Houd je haaks daar en Pasen is zo hier ;).

    Groetjes Meike

  • 27 Maart 2013 - 11:03

    Kim :

    Hee Nichtje,

    Zo te lezen vermaak jij je daar prima..
    Trouwens die sjaal is mooi geworden.. Had wel gelezen dat je sjaal had gebreid alleen had de foto´s nog niet bekeken hihihi..

    Heel veel plezier nog meid..

    Liefs xx

  • 29 Maart 2013 - 09:10

    Oma ( Agnes):

    Goedemorgen meissie,
    Heb toch nog snel even gekeken hoe het met je gaat, en zo te lezen doe je het prima.
    Je maakt wel van alles mee met die kinders he, ze zijn een beetje anders maar niks menselijks is hun vreemd dat zie je wel.
    Op dit moment heb ik het erg druk, maar dat snap je wel en ik kan altijd op de steun van je ouders rekenen en das een goed gevoel.
    Wordt ik ondanks alles heel blij van.
    Nou meiske dit was een snel berichtje om je te laten weten dat aan je denk.
    Als ik je niet meer hoor of lees hele fijne paasdagen en ik heb begrepen dat je bezoek krijgt.
    Dikke kus (Oma)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 7050

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Duitsland!

Landen bezocht: