Week 4 & 5 - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu Week 4 & 5 - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu

Week 4 & 5

Blijf op de hoogte en volg

10 Maart 2013 | Duitsland, Schwäbisch Hall

In de week van 25 februari was het een erg lange week!
Ik moest 4 dagen achter elkaar werken en had die vrijdag vrij! Na die vrijdag moest ik ook zaterdag en zondag weer werken!
Gelukkig hadden we goed weer zodat we met de kinderen langer naar buiten konden! Vorige week zondag ben ik echt heel hard in mijn arm gebeten door een kind. Echt een hele dikke blauwe plek, zelfs door mijn jas heen had ze me gewoon nog goed te pakken.

Afgelopen maandag was ik vrij. Ik heb boodschappen gedaan beneden bij een grotere supermarkt. Daar hebben ze een groter assortiment! Veel dingen die ze beneden wel hebben, hebben ze boven niet. Dus af en toe moeten er beneden boodschappen gedaan worden. Daarna heb ik mijn was gewassen. Ik moet bij de receptie een muntje voor 1 euro halen, en dan kan ik 1 hele wasmachine aanzetten. Dat kost dus geen drol!

Dinsdag en woensdag heb ik een cursus gehad. Er was weinig nieuwe informatie omdat ik alles op school in Nederland al heb gehad. Maar natuurlijk erg interessant om met de vaktermen in het Duits bekend te worden! De eerste dag was lang, van 8:30 tot 16:00 uur alleen maar theorie. Woensdag was beter, we begonnen met theorie en praktijk. We kregen geleerd hoe we, met zo min mogelijk je rug te belasten, iemand in bed omdraaide, in een rolstoel zette of iets op tilde. Dat was erg interessant!
’s Middags keken we een film gespeeld door mensen met een beperking. Heel leuk alleen heel erg moeilijk voor mij om te volgen! Dit ook aangegeven maar om dan heel de film weer opnieuw te gaan bekijken. Ik weet het verhaal toch wel in grote lijnen.
Donderdag zouden we teambespreking hebben, maar dit is uitgevallen. Dus ik had onverwacht een dagje vrij. Erg lekker. Weer een wasmachine aangezet en omdat het zonnetje lekker de hele dag op mijn balkon stond, kon ik mijn kleren in de zon drogen. Ik heb zelf ook een stoel in de zon gezet en heb een boek gelezen in mijn hemdje! Het was echt heel erg lekker warm in de zon!
Vrijdag een volle dag gewerkt en toen had ik alweer weekend.
Vrijdagavond moest ik eigenlijk tot 20:00 uur werken maar ik mocht van mijn collega eerder gaan omdat ik nog wilde gaan volleyballen. Dat begon om 19:30 uur. Dus om 19:00 uur mocht ik gaan en toen ben ik gaan volleyballen. Het was erg leuk en gezellig. Het leek net of ik daar al heel lang mee volleybal. Na het volleyballen, werd er gevraagd of ik mee ging nog wat drinken. En ik hoefde me geen zorgen te maken nadat ik zei dat ik naar huis moest lopen, ik werd gewoon afgezet!
Dus we zijn in een dorpje verderop, waar ze al jaren komen, bij een Italiaans restaurantje gaan drinken. En pizza eten om 22:00 uur ’s avonds. De tafel wordt altijd al gedekt voor ons en het bestek ligt klaar om aan te vallen. Erg leuke mensen om te leren kennen!
Dus vrijdagavond een laat avondje!

Zaterdagmorgen werd ik opgehaald door Rico en daar verblijf ik tot zondagavond! Dan ga ik weer naar huis en mag ik maandagmorgen weer om 7:00 uur beginnen.

  • 10 Maart 2013 - 18:59

    Bert & Sanne:

    Leuk om je zo te volgen tania!! Misschien is een cursus hoe houd ik bijtende kinderen van me af ook wel een goed idee ;). En die verhalen over lekker met een stoeltje in de zon klinken ook erg goed!! Geniet ervan, dan wachten wij weer op het volgende verhaal!

    XX Have fun!

  • 12 Maart 2013 - 16:32

    Femke:

    Hee Tania,

    wat leuk om jou verhalen te lezen.
    Volgens mij vermaak jij je daar wel! Hoe is het verder?

    Wat heb je toch een leuk fotolijstje in je kast staan, ik zag em staan! hhihi

    Eeen hele dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 7031

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Duitsland!

Landen bezocht: