Mijn werkweekje. - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu Mijn werkweekje. - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu

Mijn werkweekje.

Blijf op de hoogte en volg

24 Februari 2013 | Duitsland, Schwäbisch Hall

Maandag en dinsdag ben ik naar het stadje geweest van Schwäbisch Hall. Een erg mooi stadje. Ik heb nog geen plekje gevonden waar ik een foto kan maken van een groot deel van de stad! Zodra ik deze vind, deel ik deze natuurlijk met jullie!

Woensdag moest ik weer werken! Ik hoefde pas om 12 uur te beginnen. Tot half 8 's avonds. 's Avonds had ik nog wat voor gelezen aan de kinderen. Dat was erg leuk. We hebben 1 jongen die kan lezen en schrijven. En kan mij dus ook heel goed helpen wanneer ik iets niet weet of niet goed uitspreek. Hij legt mij meestal uit wat een woord bijvoorbeeld betekent. Ook voor mij is dat erg fijn! Verder luisteren de collega's met een half oor mee, omdat ze mij heel erg leuk vinden praten!
Ik ben op woensdag 22 jaar geschat! Ze vonden mij zo zelfverzekerd overkomen dat Tanja, niet had verwacht dat ik pas 19 was.

Donderdag leek het wel mijn verjaardag op stage. Om 12 uur was er een pakketje binnen gekomen van papa en mama. 2 puzzelboekjes, kan ik hier weer vooruit. De puzzelboekjes die ik altijd maak, hadden ze niet hier in Duitsland. Jammer! Een kwartier nadat ik dat pakketje van papa en mama in ontvangst had genomen, kwam mijn valentijnsvaas binnen. Met valentijn had ik van Wouter bloemen gekregen. Daar zat een vaas bij, maar toen ik de doos openmaakte, was deze helemaal kapot! Ik had opgebeld en ze zouden een nieuwe opsturen!
Vandaag heb ik de eerste keer met mijn stagebegeleider of groepsleider gewerkt! We hebben kennis gemaakt en er zijn me nog wat dingen uitgelegd. Ik wordt de komende tijd goed ingewerkt door een vakkracht. (Zo noemen ze iemand met een diploma) Erg leuk om zo ingewerkt te worden. Ik vind mijn stage nog steeds superleuk!!
Donderdagavond werd ik gebeld door Frau Gropper. Die zorgt een beetje dat stagiaires worden aangenomen en vooruit kunnen. Ze moest nog een formulier van mij hebben, dat ik nog niet had ingeleverd. Dit moest ze maandag hebben. Ik baalde als een stekker want ik moest vrijdag en maandag werken. Toen ik Yvonne om hulp had gevraagd was het mij 1 groot raadsel en heb ik opgeschreven wat Yvonne mij verteld had. Toen ik de volgende dag op stage kwam, vroeg ik of iemand mij erbij kon helpen. Er werd voor mij gebeld en als het nodig was, ook nog mee naar beneden gereden. Helaas moest dit wel in de pauze. Tanja, heeft mij uiteindelijk doorgestuurd naar een andere mevrouw, die hier beter wist wat er gebeuren moest. Ik ben meteen daarheen gegaan en heb het samen met haar opgelost. Ze had geen auto en kon niet lang weg dus hoopte dat een collega met mij mee naar beneden kon rijden. Dit was niet het geval. Toen heeft ze zich toch afgemeld en is met mij naar beneden gelopen en daarna ook weer mee naar boven gelopen. In mijn eentje had ik dit nooit gevonden. Het is me nog steeds een beetje een raadsel wat ze nodig hadden en wat het allemaal betekende, maar ze hebben wat ze nodig hebben! Dus dan zal het wel goed zijn! Haha.

Vrijdag had ik dus een redelijk korte pauze. Een klein uurtje. Dat hakte er 's avonds toch wel in.

Verder heb ik een vrij weekend. Ik zou eigenlijk naar Yvonne en Rico gaan. Maar helaas, is het spiegelglad op de wegen. Het heeft vannacht gesneeuwd en het is nog niet weggeschoven. Er zijn op de snelwegen ongelukken gebeurt en het is eigenlijk niet te doen om even hier heen te rijden. Dus dat moeten ze zeker niet riskeren! Dat is levensgevaarlijk! Dus dit weekendje blijf ik thuis. Ik baal er toch wel van. Bij Yvonne heb ik wat gezelschap en wat afleiding. En ik moet de kou in om nog wat boodschappen te doen. Want het ontdooit niet meer als ik nu iets uit de diepvries haal. Maar ook dat komt hier allemaal goed.

Volgende week wordt een druk weekje. Ik moet van maandag tot en met donderdag werken. Dan heb ik vrijdag vrij. En moet ik het weekend werken. Dus dat wordt druk!


Tot snel allemaal!

  • 24 Februari 2013 - 11:33

    Oma ( Agnes):

    Hoi Tania, Je bent al goed ingeburgerd als ik dat zo lees, kei-goe meiske.Ja hier blijft t ook maar sneeuwen, niet zo veel als daar denk ik, maar toch ik ben die winter ook helemaal zat.Deze week heb ik 3 dagen op de kleine kabouters van tante Mieke gepast in Baarle- Nassau in het vak.huis, was gezellig ze kunnen al ganzeborden en andere spelletjes doen en veel voorlezen natuurlijk ben er schor van, dus dat was erg leuk. Tante Mieke was met Merel naar Athene voor een weekje. Vanmiddag ga ik Pappa proficiat wensen die was gisteren met Tirza naar Budel voor een tournooi dacht ik.Als het wat gemakkelijker wordt om te rijden zal jou Wouter ook wel eens die kant opgaan denk ik.
    Nou meissie nogmaals ik vindt het erg leuk om je verhaaltjes te lezen en ik ben super-trots kus oma.

  • 25 Februari 2013 - 20:38

    Margo Lammers:

    Hé Tania ,

    kei leuk en knap dat je dit aan durft !
    Ik heb al een paar mooie verhalen van je gelezen over je half jaartje nieuwe avontuur in Duitsland .
    ik zag ook al dat je een leuk knus appartementje hebt voor je eigen.
    En een goede bezigheid gevonden door het breien .

    veel plezier en succes daar !

    groetjes,

    Margo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 7041

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Duitsland!

Landen bezocht: