Carnavalsvakantie! - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu Carnavalsvakantie! - Reisverslag uit Schwäbisch Hall, Duitsland van Taniasanders - WaarBenJij.nu

Carnavalsvakantie!

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2013 | Duitsland, Schwäbisch Hall

Deze week is het op stage carnavalsvakantie! Maandag hoefde ik pas om 12 uur te beginnen. Helaas, na een weekend snotteren en keelpijn, kwam de koorts ook nog even langs! Ik heb me ziek gemeld en heb vervolgens een hele dag in bed gelegen. De ene keer, loeiheet, de andere keer ijskoud! Dinsdag ging het beter, en heb ik me dus weer beter gemeld zodat ik woensdag weer zou kunnen gaan werken. Gelukkig had ik dinsdag vrij, zodat ik dan nog een beetje kon bekomen. Ik heb boodschappen gedaan, en gezorgd voor een valentijnscadeautje voor Wouter. Ik voelde me, op nog een hese stem en wat keelpijn, vrij goed! Maargoed, omdat het bij mij ook niet altijd mee zit, ben ik toch maar vroeg naar bed gegaan zodat ik nog een beetje kon uitrusten voordat ik woensdag om half 10 moest beginnen. Uiteindelijk ben ik afgelopen nacht, pas om 4 uur eindelijk in slaap gevallen! Om half 9 ging de wekker. Mijn stem was nog steeds hees, mijn keelpijn weg. Maar mijn hoofd is een bom die op ontploffen staat. Ik moet veel niezen en mijn ogen tranen de hele dag door. Met andere woorden, ik zie eruit als een zombie. Mijn oren zitten dicht en mijn neus ook!
Vanmorgen toch naar stage gegaan. Tania, vond mij er echt niet uitzien, en heeft mij weer naar huis gestuurd. Ik moest rond 2 maar terug komen om te kijken hoe het ging. Ik balen als een stekker. Nouja, eenmaal thuis lag ik binnen 2 min. in mijn bed! En ben ik, na een paracetamol in slaap gevallen! Ik heb 1,5 uur geslapen. Toen wat gegeten en ben weer terug gegaan omdat het 2 uur was. Ik balen want mijn teamleider, Folker, had ik nog niet gezien en ik zou vandaag voor het eerst met hem kennismaken. De hele kennismaking had ik me totaal anders voorgesteld!!
We gaven elkaar een hand, en ik wilde mijn spullen wegleggen. Toen hij zei dat ik even moest wachten en hij zei dat ik maar weer naar huis moest gaan omdat hij mij er echt niet uit vond zien! Hij zou het allemaal wel voor elkaar krijgen om de kinderen vanavond in bed te leggen. Als ik maar beter werd. Hij baalde als een stekker want deze stage is voor mij niet supergoed begonnen. Vorige week waren bijna alle andere collega's ziek en nu ben ik zelf ziek! Het is deze winter ook wel echt extreem. Zo erg hadden ze het nog nooit mee gemaakt. Normaal is iedereen wel een keer ziek, maar niet alles in 1 keer! Hij hoopte zo erg dat het volgende week weer allemaal normaal was en dan werd mij alles van vooraf aan uitgelegd. En konden ze makkelijker de tijd voor mij nemen!
Dus zodoende, ben ik vandaag een kleine 3kwartier op stage geweest!
Ik baal echt als een stekker, ik zit pas in mijn 2e week en dan moet ik zonodig ziek worden!

Gisteravond btw, wel nog even kennis gemaakt met mijn buurvrouw! Een aardig meisje. Ik gok dat ze een jaar jonger is als mij. Ze gaat met de bus in een vrij weekend meestal naar huis. Ze doet er met de bus een uurtje over. We hebben afgesproken dat als we niet zo graag alleen wilde zijn, we maar gewoon bij elkaar moesten aankloppen! Zij woont hier vanaf 1 januari! Jammer genoeg wist zij ook niet waar de gezamenlijke ruimte was. Maarja, zij heeft geen internet nodig. Zij kan met haar mobiel naar huis bellen. Dat is niet zo duur als je ouders in hetzelfde land wonen. Bij mij is internet van belang, anders heb ik totaal geen contact meer met Nederland!

Nouja, dit was het voor deze week. Morgen moet ik van Wouter thuis blijven omdat er een eventuele bezorger kan komen. Als ik fit was geweest, had ik graag naar de stad beneden gegaan! Maargoed. Dat blijft morgen sowieso uit. Dat verschuif ik wel naar volgende week ofzo! Ik ben heel benieuwd of dat er een cupido langs mijn deurtje komt!

Heel veel liefs uit Duitsland! (K)

  • 13 Februari 2013 - 19:26

    Wouter:

    Nog eventjes afwachten schatje ;)..haha ! x

  • 14 Februari 2013 - 14:03

    Oma ( Agnes):

    Och meissie toch, ja das ook vervelend als zo snel ziek wordt.
    Maar je hebt wel je goede wil getoond ,en als je ziek bent ben je ziek punt.
    Van harte beterschap en een leuke valentijsdag.
    Dikke kus en knuffel van mij.

  • 17 Februari 2013 - 09:26

    Jet:

    Hey Tania,

    het is zondag en de bewoners zijn aan het uitslapen, dus heb net je verslagen gelezen.
    Fijn dat je het goed naar je zin hebt, jammer dat je net nu ziek moet worden, maar dat kan de beste overkomen. Belangrijkste is dat je eerst goed voor jezelf zorgt dan komt de rest ook goed.....
    Heel veel beterschap .....
    en de groetjes uit someren!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 7029

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Duitsland!

Landen bezocht: